24 stycznia 2013

Body Revolution - Workout 5

Muszę się przyznać, że jak Jillian mówiła że mam się cieszyć z dwóch pierwszych tygodni ćwiczeń to myślałam, że żartuje. Dzisiaj poczułam, że pierwsze workouty to pikuś z tym co Jillian dzisiaj wyrabiała. Sama rozgrzewka dla mnie to była jakaś maskara... Trzeba było wykonać pozycję z jogi: Yoga Sun Salutation. Nigdy jeszcze nie ćwiczyłam jogi, więc to dla mnie zupełna nowość. Zawsze wydawało mi się że joga nie nie jest męcząca, a w duchu śmiałam się z kobiet które na nią chodziły. Sądziłam, że jak chce się schudnąć to tylko areobik. I w tym miejscu chcę PRZEPROSIĆ wszystkich którzy chodzą na jogę! Już teraz wiem ile trzeba pracy włożyć aby poprawnie wykonać ćwiczenie. Mówiąc językiem dzisiejszej młodzieży: wielki szacun dla jogomaniaków :)
A teraz jak zwykle opis ćwiczeń, które Jillian nam funduje na początku 2 fazy Body Revolution.

ROZGRZEWKA
Nie będę rozpisywać. Wrzucam tylko grafikę przedstawiającą pozycję Yoga Sun Salutation.


OBWÓD 1
- przyjmujemy pozycję plank (jak do pompek) i (tak jak na zdjęciu) opierając się raz na jednej raz na drugiej ręce obracamy się na bok;
- stajemy w wykroku: jedna noga z przodu, druga z tyłu i ręce wyprostowane w łokciach 'ciągniemy' do tyłu; ćwiczenie wykonujemy najpierw z lewa nogą z przodu, potem z prawą;
- przysiad z podskokiem i wyrzuceniem rąk w górę; kto silniejszy może wziąć hantelki;
- cardio: pozycja plank, skaczemy podciągając jak najwyżej raz jedną raz drugą nogę (osobiście nienawidzę tego ćwiczenia :D).

OBWÓD 2
- stajemy w rozkroku z lewą nogą z przodu i trzymamy w obu dłoniach hantlę z prawej strony głowy, następnie klękamy, a wyprostowane ręce prowadzimy do lewego biodra, prostując nogi rękoma zataczamy koło (zdjęcie 1 i 3); ćwiczenie wykonujemy najpierw z lewą nogę z przodu, potem z prawą;
- stajemy w szerokim rozkroku i schodzimy nisko pupą, ręce podnosimy nad głowę z hantlami;
- kładziemy się na plecach, ręce pod pupę i robimy rowerek;
- cardio: bardzo szybki bieg w miejscu.

OBWÓD 3
- stajemy z jedną nogą z przodu, a o nogę z tyłu zahaczamy ekspander; ręce wyprostowane i położone równolegle do podłogi 'ściągamy' do siebie;  ćwiczenie wykonujemy najpierw z lewą nogę z przodu, potem z prawą;
- ćwiczenie które było już w workoucie 3: przyjmujemy pozycję kraba, jedną nogę prostujemy i opuszczamy pupę zginając ręce;   ćwiczenie wykonujemy najpierw z prawą nogą w górze potem z lewą; 
- cardio: ekspander zaczepiamy o nogę z tyłu i szybko przebieramy rękoma.

OBWÓD 4
- bierzemy jedną hantlę, stajemy na jednej nodze; robiąc przysiad na tej jednej nodze dotykamy hantlą podłogi; ćwiczeni wykonujemy najpierw na lewej nodze, potem na drugiej;
- kładziemy się na lewym boku, lewą ręką chwytamy prawe ramię, a na lewej ręce podnosimy tułów; ćwiczenie wykonujemy najpierw na lewym boku, następnie na prawym;
cardio: skakanka.

Podsumowując: Jillian daje wycisk. Mimo, że ćwiczenia są mniej zróżnicowane to naprawdę można się nieźle zmachać. Osobiście mi nie sprawiają kłopotu ćwiczenia z zachowaniem równowagi i te w których pracujemy nad mięśniami nóg. Za to wielką trudność mam tam gdzie Jillian kładzie nacisk na ręce - oj jak ja nie lubię tej pozycji kraba... :/ Aż się boje co będzie jutro w workoucie 6... 

Po miesiącu z Body Revolution widzę znaczną różnicę w moim ciele. Trochę zeszło mi już z boczków. Mięśnie brzucha są coraz bardziej widoczne i co najważniejsze nogi są smuklejsze. Zauważyłam też, że już się tak bardzo nie garbię, a przy biurku siedzę z wyprostowanymi plecami. Właściwie to widzę same plusy tych ćwiczeń :) A do tego jeszcze te przysiady... Dzisiaj ich było 115... Moja pupa je czuję, a ja już wyobrażam sobie siebie w stroju kąpielowym :D
Ciepłego wieczorku życzę :)

9 komentarzy:

  1. Kurczę uwielbiam Cię dziewczyno! Musisz świetnie wygladać jak tyle ćwiczysz! No i dzięki Tobie poznałam ćwiczenia Jillian -:D Dzięki:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że także u Ciebie Jillian to miłość od pierwszego przysiadu :) Do świetnego wyglądaniu dużo mi jeszcze brakuje... Ale cały czas pracuję nad sobą. Może kiedyś się odważę wrzucić moje zdjęcia... Dzięki za czytanie bloga - zawsze miło gdy ktoś zostawi po sobie pamiątkę w postaci komentarza

      Usuń
  2. o zainteresowałaś mnie :)
    gdzie mogę znaleźć cały ten program ? bo wygląda ciekawie, a ja szybko się nudzę i poszukuję nowości :D

    pozdrawiam i zapraszam na:
    www.fitmaniaczka.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Body Revolution jest fantastyczny pod tym względem właśnie, że każdy z workoutów robisz tylko 4 razy, więc nie ma opcji żeby się znudzić :)

      Usuń
  3. Ja od jutra (mialam zaczac od przedwczoraj; p) zaczynam aerobiczna 6 weidera :-) chcialabym cwiczyc z chodakowska, qle nie moge zabrac sie do szukania jej cwiczen w necie :-)
    Powodzenia w dalszej walce :-)
    cos czuje ze po a6w zaczne cwiczyc wg.cwiczen, ktore zamieszczasz na blogu :-)
    jesli chcesz kiec miesnie brzucha widoczne, to weidera jest super. Tak slyszalam i czytalam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja trzymam za Ciebie kciuki! Ja raz podeszłam do 6w, ale szybko dałam sobie spokój. Za to moja siostra zrobiła ją chyba ze 3 razy i brzuszek ma naprawdę rewelacyjny :)

      Usuń
  4. Jestem jak najbardziej za spotkaniem ale... dopiero po maturze. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ubóstwiam Jillian :) ! Właśnie podjęłam się kolejnego wyzwania i zaczęłam BR . po tym opisie to już się boję kolejnych workoutów :)! mam nadzieję, że dam rade !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Ci się uda! Trzymam kciuki i czekam na relację :)

      Usuń