2 stycznia 2013

Body Revolution

Czas na walkę z boczkami, które powstały przez Święta! Po wyczerpującym miesiącu z 30 Day Shred postanowiłam  podejść do kolejnego programu Jillian. Padło na Ripped in 30. Niestety po 3 pierwszych dniach moje kolano odmówiło posłuszeństwa. Nie mogłam zginać nogi. A po kilku godzinach siedzenia w biurze nie mogłam wyprostować nogi w kolanie. Dlatego też nie polecam Ripped in 30 osobom, które miały lub mają problemu z kolanami. Liczę na to że podczas pocenia się przy Body Revolution moje kolana dadzą radę :)

Body Revolution (link do oficjalnej strony Body Revolution) to program ćwiczeniowy na 90 dni. Tak jak w 30 Day Shred ćwiczymy jedyne 30 minut. W tym programie jest ta różnica, że ćwiczenia wykonujemy przez 6 dni w tygodniu, 7 dnia odpoczywamy. BR dzieli się na 3 fazy, gdzie każda z nich trwa 4 tygodnie. Oprócz typowych dla Jillian trennigów dwa razy w tygodniu wykonujemy same ćwiczenia Cardio, które podobnie jak Workout trwa 30 minut. 

W Body Revolution Jillian skupia się na reszcie zespołu. Niewiele ćwiczy, za to pokazuje nam i tłumaczy jak poprawnie wykonywać poszczególne ćwiczenia. Ale muszę przyznać, że jak już ćwiczy to daje z siebie wszystko :) Tym razem Jillian towarzyszy więcej osób - chyba 9. Do podglądania mamy zarówno dziewczyny jak i chłopaków. Jak się ich ogląda to poziom motywacji rośnie :D Oczywiście tak jak 30 Day Shred mamy wersję prostszą ćwiczeń i trudniejszą. Jillian często komuś jednemu daje ciężarki a innej osobie każe dodatkowo podskakiwać - możemy więc na bieżąco dostosowywać ćwiczenia do naszego poziomu.

Ćwiczenia są tak ułożone, żeby z każdym kolejnym workout-em nasz poziom się zwiększał. W sumie to trudno się coraz bardziej nie starać, jak Jillian wrzeszczy na nas z ekranu telewizora :D

Phase 1
Jest to faza początkowa, która ma za zdanie polepszenia naszego metabolizmu. Są to ćwiczenia wprowadzające, które mają polepszyć naszą kondycję i przygotować nasze ciało na późniejsze, a przez to trudniejsze, ćwiczenia. Plan Fazy 1:
1 tydzień: workout 1,  workout 2, cardio 1,  workout 1, workout 2, cardio 1, rest;
2 tydzień: workout 1,  workout 2, cardio 1,  workout 1, workout 2, cardio 1, rest; 
3 tydzień: workout 3,  workout 4, cardio 1,  workout 1, workout 2, cardio 1, rest;
4 tydzień: workout 3,  workout 4, cardio 1,  workout 1, workout 2, cardio 1, rest.

Phase 2
W tej fazie powinniśmy już zobaczyć efekty w lustrze, a także powinniśmy czuć, że nasz sprawność fizyczna jest lepsza. Ćwiczymy nad większą odpornością. Nasze ruchu są bardziej dynamiczne. Tutaj wprowadzone są już trudniejsze ćwiczenia które pozwalają nam pozbyć się zbędnego tłuszczu, ale i rzeźbić naszą sylwetkę.
Plan Fazy 2:
5 tydzień: workout 5,  workout 6, cardio 2, workout 5,  workout 6, cardio 2, rest;   
6 tydzień: workout 5,  workout 6, cardio 2, workout 5,  workout 6, cardio 2, rest;
7 tydzień: workout 7,  workout 8, cardio 2, workout 7,  workout 8, cardio 2, rest;   
8 tydzień: workout 7,  workout 8, cardio 2, workout 7,  workout 8, cardio 2, rest.

Phase 3
Killer treningów - pracujemy nad spalaniem tłuszczu, rzeźbieniem sylwetki, koordynacją ruchową. Doprowadzamy nasze mięśnie do perfekcji i niszczymy resztę tłuszczu. Plan Fazy 3:
9 tydzień: workout 9, workout 10, cardio 3, workout 9, workout 10, cardio 3, rest; 
10 tydzień: workout 9, workout 10, cardio 3, workout 9, workout 10, cardio 3, rest; 
11 tydzień: workout 11, workout 12, cardio 3, workout 11, workout 12, cardio 3, rest;
12 tydzień: workout 11, workout 12, cardio 3, workout 11, workout 12, cardio 3, rest.

Ktoś ze mną ćwiczy? :)




10 komentarzy:

  1. Ja się piszę! Ale musisz mi wszystko wytłumaczyć ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim musisz skombinować Body Revolution. Jak już będziesz go miała to daj znać - wdamy się wtedy w szczegóły i razem będziemy wyciskać z siebie siódme poty :D

      Usuń
  2. Ja nie mam czasu, niestety, ale uwielbiam płyty Shape`a świetne programy i ćwiczenia - działają! Bo po porodach pomagały mi wrócić do formy szybko :)
    Wszystkiego pięknego w nowym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chętnie bym z tobą poćwiczyła, ale kontuzja nogi niestety uniemożliwia mi jakiekolwiek ćwiczenia poza brzuszkami.. eh :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za szkoda... :( w grupie raźniej :) Powodzenia w leczeniu kontuzji nogi :)

      Usuń
  4. Ja już czuję, że raczej nie dam rady, ale Tobie życzę powodzenia i trzymam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym zacząć po skończeniu shreda ( 10 dni zostało ) ale nie wiem skąd to pobrać ;/ Masz może jakiegoś linka czy płaciłaś tyle na stronie Jillian ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Na chomiku jest tego pełno:) Ja zaczęłam 5 dni temu SHREDA i chyba dołożę do tego jeszcze BR :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na chomiku? Wiemy, że w Polsce nie jest bogato, ale tak samo jest z jedzeniem. Dlaczego z lenistwa wszyscy sięgają po tabletki, bo chcieliby jeść frytki i wyglądać jak Jillian, ale to mit. Zadbajcie o siebie i zacznijcie myśleć ozbilansowaniu diety.

    OdpowiedzUsuń