31 maja 2013

Jak dbać o włosy o wysokiej porowatości?

WŁOSY O WYSOKIEJ POROWATOŚCI - posiadają otwarte łuski dzięki którym do wnętrza włosa łatwo dostaje się woda, ale równie szybko wilgoć jest uwalniana, przez co łodyga włosa staje się sucha i podatna na uszkodzenia, łamliwość i rozdwajanie końcówek. Włosy o wysokiej porowatości to zazwyczaj włosy mocno kręcone, ale również zniszczone przez stylizację włosów i koloryzację. Wszystko fajnie, ale jak dbać o takie włosy aby stały się piękne i błyszczące?


Przede wszystkim wiemy już, że są to włosy zazwyczaj kręcone. Ale włosy proste również mogą się charakteryzować wysoką porowatością - zwłaszcza jeżeli są zniszczone zabiegami fryzjerskimi takimi jak nadmierne: suszenie, prostowanie i farbowanie. Włosy wysoko porowate mają również większą tendencję do plątania się oraz puszenia się. Są również bardziej podatne na łamanie się. 


Z racji że wysoka porowatość jest domeną kręconowłosych nie bez przyczyny powinny one unikać w swojej pielęgnacji silikonów. Wszak kręconowłose wiedzą żeby unikać silikonów i polimerów, które nie są rozpuszczalne w wodzie. Ale z drugiej strony po pewnym czasie kuracji bezsilikonowej na włosach mogą nadbudować się zanieczyszczenia, dlatego też warto raz na kilka tygodniu umyć włosy szamponem z SLS aby oczyścić łuski włosa. Według własnego doświadczenia wiem, że im szampon łagodniejszy tym ładniej wyglądają moje włosy, ale z kolei uwielbiają one również wszelakiego typu odżywki bez spłukiwania - zwłaszcza te w sprayu. Dlatego też skład sprawdzam głównie szamponów. Odżywki do pierwszego O kupuję jakiekolwiek, ale już do drugiego O staram się używać treściwych masek do których często dodaje coś od siebie (przykład tutaj).

Włosy wysoko porowate nie lubią również alkoholu w kosmetykach, który dodatkowo wysusza bardzo włosy. Odpada również suszenie włosów gorącym nawiewem oraz ich prostowanie. Tego to już chyba nie muszę mówić - kręconych włosów nie rozczesujemy grzebieniem o drobnych ząbkach. Używamy grzebienia o szerokim rozstawie ząbków przy tym nie szarpiąc włosów. Szampon czy odżywkę zawsze spłukujemy letnią wodą.

Włosy wysoko porowate kochają natomiast oleje:

- oliwa z oliwek
- z avokado
- arganowy
- tamanu
- ryżowy
- baobabu
- ze słodkich migdałów
- migdałowy
- sezamowy
- lniany
- słonecznikowy
- z wiesiołka
- z kiełków pszenicy
- z orzechów laskowych
- z pestek brzoskwini, wiśni, moreli, śliwki, dyni
- kukurydziany
- sojowy.

Przeczytała, że włosy wysoko porowate nie lubią oleju kokosowego, palmowego oraz masła shea. Osobiście mam te produkty i często je dodaje do masek i wiem, że moje włosy je lubią. Dlatego też trzeba wziąć pod uwagę, że włosy mimo takej samej porowatości mogą inaczej reagować na różne kosmetyki pielęgnacyjne.





11 komentarzy:

  1. Z tego co mi wiadomo to włosy wysokoporowate mogą nie polubić się z lnianym bo ma przewagę kwasów Omega-3 :) Choć wszystko zależy od włosów, moje akurat są bardzo wysokoporowate a chyba najbardziej lubią te, które są odpowiedniejsze dla niskoporowatych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy uwielbiają też uwielbiają wszystko co lniane, a teoretycznie nie powinny...

      Usuń
  2. ja ma krecone włosy wysokoporowate a silikony działaja na nie bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wszystko zależy od włosów...

      Usuń
  3. Moje też lubią olej kokosowy, a są moim zdaniem średnio, miejscami wysokoporowate.
    Dobrze, że dałaś listę olei. Muszę w końcu wypróbować jakiejś nowości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też muszę sobie koniecznie kupić coś z tej listy, bo powiem szczerze co mam wypróbowany olej kokosowy, moringa i masło shea. Póki co to olej moringa najlepiej się sprawuję, aczkowlwiek do reszty nie mam zastrzeżeń.

      Usuń
  4. Moja także lubią olej kokosowy ;)
    Jednak mam zamiar wypróbowac coś z tych olei co podałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi chyba najbliżej do oliwy z oliwek - mam ją w lodówce. Resztę musiałabym kupić.

      Usuń
  5. Ja nawet nie potrafię konturować twarzy dlatego boję się go użyć...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja polecam szampon Elseve Arginine Resist i do tego odżywka od fryzjera :)

    OdpowiedzUsuń