4 października 2013

Dzbanek filtrujący Dafi

Na Spotkaniu Blogujących Babeczek dostałyśmy do testowania dzbanek filtrujący fimry Dafi, którego producentem jest firma Producent FORMASTER S.A



KILKA SŁÓW O DZBANKU ZE STRONY PRODUCENTA

Dzbanki filtrujące ATRI o pojemności całkowitej 2,5 l. (pojemności wody przefiltrowanej ok.1,3 l.) z manualnym wskaźnikiem wymiany wkładu są doskonałym sposobem otrzymywania czystej wody, pozbawionej chloru, metali ciężkich (np. ołów , miedź) i in. szkodliwych substancji. Wystarczy napełnić dzbanek filtrujący wodą z kranu i odczekać kilka minut, aż woda się przefiltruje.

Dzbanek filtrujący ATRI wyposażony jest w filtr wymienny DAFI Classic o średniej wydajności około 100-150l* przefiltrowanej wody, przez co poleca się go osobom zużywającym mniejsze ilości wody w kuchni (starsi, single, małe rodziny).

Posiadając dzbanek filtrujący DAFI masz gwarancję, że woda dostarczana do Twojego gospodarstwa domowego stanie się idealna do przgotowywania gorących i zimnych napojów, ale również do przygotowania posiłków dla całej rodziny (szczególnie zup, mlek i kasz dla małych dzieci) czy na przykład kostek lodu, itp.

STOSUJĄC DZBANKI DO FILTROWANIA WODY ZAPOBIEGASZ TWORZENIU SIĘ KAMIENIA KOTŁOWEGO W URZĄDZENIACH AGD TAKICH JAK CZAJNIK CZY ŻELAZKO.

Integralnym elementem każdego dzbanka jest wkład filtrujący. To właśnie zawarta w nim odpowiednio dobrana i systematycznie kontrolowana mieszanka filtrująca znacznie redukuje twardość wody, zawartość niektórych metali ciężkich, związków chloru oraz innych substancji niekorzystnie wpływających na nasze zdrowie. Filtry DAFI poprawiają smak, zapach i barwę wody. Zawarty wewnątrz wkładu węgiel jest impregnowany srebrem, które ma właściwości antybakteryjne i zapobiega rozwojowi drobnoustrojów przez okres 30 dni.

NALEŻY PAMIĘTAĆ O WYMIANIE WKŁADU FILTRUJĄCEGO CO JEDEN MIESIĄC LUB PO PRZEFILTROWANIU 150- 200L*.

Manualny wskaźnik wymiany wkładu umożliwia proste oznaczenie następnej daty wymiany wkładu filtrującego. Należy jedynie ustawić wskaźniki indykatora na odpowiedni dzień i miesiąc.

Systemy filtrujące marki DAFI posiadają:

ATEST PZH

POZYTYWNĄ OPINIĘ INSTYTUTU MATKI I DZIECKA

NIEMIECKI CERTYFIKAT LGA


MOJA OPINIA NA TEMAT TEGO DZBANKA

Przede wszystkim wszystkim jak na moje ilości wypijanej wody dziennie to ten dzbanek jest ciut za mały. Największe uwagi miałam do licznika elektronicznego, ale parę dni temu dostałyśmy informację od Dafi, że ten model został już wycofany z produkcji, więc nie będę niepotrzebnie się rozpisywać.

Pozwoliłam sobie zrobić test taki jak  Dayli - mianowicie zaparzyłam dwie herbaty w takich samych kubkach. Jedną saszetkę zaparzyłam wodą przegotowaną z filtra, a drugą zwykła wodą z kranu. Oto rezultat:


Jak widać osad jest na obu filiżankach. Na tej po prawej jednak jest go zdecydowanie mniej - i tutaj właśnie była użyta woda z filtra Dafi. Ponadto widać na obu herbatkach, że po wierzchu pływa taki cieniutki 'kożuszek' - który też jest rezultatem złej wody w kranie. Widocznie Małgorzata dysponuje dużo lepszą wodą niż ja gdyż ona nie ma zupełnie osadu. Zrobiłam również zdjęcie po zaparzeniu zielonej sypkiej herabaty:


Tutaj także jest osad na kubku.

Ale za to przefiltrowana woda ma zupełnie inny smak i zapach niż ta z kranu. Mogę wam trochę przybliżyć zapach mojej wody z kranu - jak biorę prysznic i zamknę oczy to wydaje mi się, że kąpie się w jeziorze :D A z kolei smak jej jest tak gorzki, że nawet zielonej herbaty nie idzie wypić ... 

Reasumując - dzbanek świetnie sprawił, że woda jest pachnąca i słodka, ale chyba nie dał rady przefiltrować wszystkich zanieczyszczeń znajdujących się w niej. Jeżeli ktoś ma niesmaczną wodę z niewielką ilością zanieczyszczeń to szczerze polecam zakup takiego dzbanka filtrującego. 

Dzbanki filtrujące firmy Dafi możecie zamówić tutaj : -DAFI-

11 komentarzy:

  1. u mnie woda jest dość dobra
    tylko twarda... i trzeba co 2 dzień czajnik odkamieniać :P

    OdpowiedzUsuń
  2. ja już kupuje drugi wkład :) nie wyobrażam sobie picia wody bez przefiltrowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już mam komplet zapasowych wkładów i nie wyobrażam sobie picia innej wody niż tej przefiltrowanej. Ale jestem ciekawa czy można kupić mosniejszy filtr do gorszej wody?

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że raczej nie ma czegoś takiego :( Co najwyżej mogłabyś spróbować filtrować ją dwukrotnie ;)

      Usuń
    3. Jak bym miała wodę filtrować dwa razy to by mi chyba na głowę padło :D jakoś przeżyję z osadem na kubkach - będę mieć tylko więcej szorowania :)

      Usuń
  3. No proszę, to jednak jak bardzo zła woda, nie wszystko da sie idealnie przefiltrować. U mnie się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałam, że to ja mam tragiczna wodę o.O
    Szczerze współczuję takiej kranówy :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Do bardziej zanieczyszczonej wody można polecić filtr kuchenny - lepsze rozwiązanie, ale droższe od dzbanków. Coś za coś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja vardzo czuje różnice jak pije wode filtrowaną. tez mam dzbanek Dafi i wczesniej sceptycznie podchodzilam do tematu, ale teraz w koncu sie przekonalam.

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy osad to nie jest też kwestia herbaty?

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej wody, odkąd zaczełam używać dzbanka Dafi to nie mam osady na dnie.

    OdpowiedzUsuń